maandag 2 maart 2015

Wikkeldeken - baby wrap blanket

Vorig jaar maakte ik een wikkeldeken voor een klein jongetje. En nu wordt ie al 1 ! Een mooi moment om de wikkeldeken hier alsnog te showen.

Last year I made a baby wrap blanket for a little baby boy. And now this little boy is already 1 year old ! A good moment to show you  the wrapper.


Het jochie kwam ietsje eerder dan verwacht dus moest ik in allerijl een kraamcadeau fabriceren. Het geslacht van de kleine werd goed geheim gehouden, dus ik had zelfs nog geen stof gekocht. Ik had wel zo'n voorgevoel, dat ook bleek te kloppen...
Maar om nou jongens stoffen te kopen die ik mogelijk nooit zou kunnen gebruiken in ons meisjeshuishouden (van het type meisje-meisje- roze-glitter-prinsessen)... Dat risico wilde ik niet nemen. En hoewel mijn lief af en toe wel vraagt of ik nu dan eindelijk iets voor hem ga maken, vermoed ik, dat ook hij niet blij zou worden van vrolijke kleine jongensstoffen. Met spoed bestelde ik dit geweldig stofje bij Bora.

The little man was born a little earlier then expected, so I had to speed up a little with making this gift. As the parents did not tell if they were expecting a boy or girl, I had not even bought any fabric. (I had this feeling it was gonna be a boy, but did not want to risk buying real boys fabrics which I might end up never using in our all girls household... ) Luckily Bora was very fast with sending me this fantatsic fabric :-)


De rest van de benodigdheden werden lokaal ingekocht bij Dinie Kleine: bijpassende fleece, biais, klittenband. Het werd een perfecte match, daar word ik altijd zo blij van!

The fleece fabric, velcro and piping I bought at my local go-to store for fabrics and haberdashy. I found the perfect match, I love it when that happens!

De wikkeldeken is gemaakt volgens deze tutorial. Ik heb hem wel iets vergroot, zodat hij iets langer gebruikt kan worden. Verder is een aantrekkoord toegevoegd aan het hoofdeinde. Op die manier kan de deken helemaal plat op de grond liggen om op de grond te spelen/liggen of juist heerlijk om de baby heen gewikkeld worden voor in de kinderwagen of op de arm. De touwtjes zitten veilig achter een paspelzakje die sluit met stevig klittenband. Veiligheid boven alles!

The blanket is based on this tutorial. I only made it a bit larger so the parents could use it a bit longer. I added a drawstring at the top. This way the blanket can lay completely flat on the floor for the child to play or the child can be compeltely snug from head to toe in the stroller. The drawstring can be safely hidden in a little pocket which closes with velcro. Safety first with new earthdwellers!


Nadat ik dit kraamcadeau supersnel gemaakt had, bleef het kraambezoek uiteindelijk nog even op zich wachten. Welverdiende rust in het kersverse gezin en zieke kindertjes aan onze zijde gooiden roet in het eten. Het cadeau werd daarom vooruit gestuurd met de post. Ook nu is de postbode onderweg met een bijpassende kaart voor de eerste verjaardag....

After I made this present in a hurry, it actually took a while before we could meet the little boy. So I send the gift in advance. And this week a matching card for his very first birthday is on its way....



Het bezoek volgt later deze maand. Er is nog een klein stukje van de stof over, dus wie weet wordt de kleine vent nog een keer verwend..... :-)

Later this month we will come, with gift :-) There is still a bit of the fabric left.... :-)


Stof: Air balloon van Bora/Lillestoff, Fleece van Dinie Kleine
Patroon: tutorial van het blog van Made by Jo
Kaart: Bora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten